Ak161-Ligitas-Vucenas-dienasgramatas-12-0008
AtšifrējaBiruta Ēķe
Pabeigts
Pārbaudīts
Labots2020-10-23 22:40:30
Atšifrējumsnav saviļņots, pretējā gadījumā tas liksies kā necaurspīdīgs ķermenis, kurš var saņemt gaismu un ēnu. Jo priekšmets gludāks un vairāk spīd, jo mazāk redzam viņa paša krāsu; tas īstenībā kļūst par spoguli, kurš atspoguļo blakus priekšmetu krāsu.
Gleznotājs, kura rīcībā vesela palete, attēlo vienā un tanī pašā laikā krāsu, apgaismojumu un krāsu toni, bet vienkrāsainā zīmējumā tiek attēloti tikai apgaismojums un tonis.
Budēns
Nekad nepadarīt krāsu blāvu. Krāsa- ziediņš. Ja to vēl un vēl pirkstiem glaudīs, nebūs samtainības, burvības, daiļuma. Un tādēļ šos blāvos svina krāsas toņus vajag padzīt uz visiem laikiem.
Levitans. "Gleznojiet, kā tīk, galvenais, lai iznāk, bet var gan ar pirkstu, gan ar sarkanās caunas otu- vai tas nav vienalga. "Portretists negleznos dzejnieku vai karavadoni tanī laikā, kad viņam sāp zobi, kaut tas arī notiek."
D.Kipliks
Gleznošanas tehnika 51
Rubenss 1577- 1610
"Sāciet savas ēnas gleznot vieglas, izvairieties iejaukt tanīs kaut vai vismazāko baltās krāsas kripatiņu; baltā krāsa- glezniecības nāve, un to var lietot tikai gaismās. Tikko baltā krāsa izjauks jūsu ēnu zeltaino toni un siltumu- jūsu gleznojums zaudēs vieglumu, tas kļūs smags un pelēks. Citādi tas ir ar gaismām. Tur krāsvielu var uzziest tik biezā kārtā, cik tas vajadzīgs, bet tomēr ir nepieciešami saglabāt toņus tīrus. To panāk, liekot toņus vienu otram blakus tā, lai ar vieglu otas kustību tos varētu saplūdināt kopā, neaiztiekot daudz pašu krāsu. Pēc tam tādam gleznojumam var pariet pāri ar izšķirīgiem beigu triepieniem, kuri ir tik raksturīgi lieliem meistariem."
"Centies pēc iespējas ātrāk visu pabeigt, jo arī pēc tam tev vēl atliks daudz ko darīt." Ar tādiem vārdiem Rubenss griezās pie saviem skolniekiem.
Ticians miesu gleznojis tikai ar trim krāsām melnu, baltu un sarkanu virs pelēka grizaļas pagleznojuma. Ēnās pie melnās krāsas piejaucis dažreiz ultramarinu, bet gaišajos pustoņos- purpura krāsu.
Debesis nekad netonē.
Puslarējums ir krāsviela, ko uztriepj blāvā puscaurspīdīgā slānī. Tāda krāsvielu krāsa ir viens no tā saucamajiem "duļķaiņās vides" veidiem, kas izpaužas dažās dabā redzamās krāsās. Tāda ir zilā debess, tās krāsa saulrietā Gaišie toņi uzklāti uz tumšas virsmas, dod vēsas noskaņas, uzklāti gaišai virsmai, dos toņus ar siltu noskaņu.
Atšifrēt tekstu
KrājumsAutobiogrāfiju krājums
KolekcijaLigitas Vucenas dienasgrāmatas
Atslēgvārdi

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lapas lietojamību un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai lulfmi.lv digitālajos resursos. Uzzināt vairāk.